Verzekerde zorg

Wat is verzekerde zorg?

Onder verzekerde zorg vallen behandelingen die geheel of gedeeltelijk vergoed worden door uw zorgverzekeraar.

Tegenwoordig worden niet enkel oogbehandelingen bij reguliere ziekenhuizen vergoed, maar ook bij zelfstandige behandelcentra (ZBC). In principe worden alle oogcorrecties die op medische indicatie plaatsvinden door de verzekering vergoed. Dit houdt in dat u een aandoening met een aantoonbaar lichamelijke klacht hebt, die u fors beperkt in uw lichamelijk functioneren. Denk bijvoorbeeld aan cataract (staar). Oogbehandelingen die niet op medische indicatie plaatsvinden, vallen meestal buiten deze regeling. Toch zijn er verzekeringen die deze behandelingen wel geheel of gedeeltelijk vergoeden. Uw zorgverzekeraar kan u daar meer over vertellen.

Het ZBC heeft voor het aanbieden van verzekerde zorg een vergunning van de overheid verkregen. Dit betekent dat de kliniek moet voldoen aan de wettelijke eisen van de IGZ (Inspectie voor de Gezondheidszorg) die ook voor de Nederlandse ziekenhuizen gelden. Of u nu voor een verzekerde of een niet verzekerde behandeling komt, deze vergunning biedt u extra garantie ten aanzien van de kwaliteit van de kliniek.

Overzicht zorgverzekeraars

Iedereen die bij Stichting Eye P behandeld wordt, heeft recht op (gedeeltelijke) vergoeding van de gemaakte behandelingskosten. Dit is onafhankelijk van de verzekeraar bij wie u bent verzekerd. De hoogte van deze vergoeding is echter wél afhankelijk van de door u gekozen verzekeringsmaatschappij.

Stichting Eye P heeft met een aantal grote verzekeringsmaatschappijen een contract afgesloten. Deze verzekeraars vergoeden in beginsel 100% van het vastgestelde maximaal te vergoeden bedrag voor de betreffende behandeling. De overige verzekeraars keren tot 80% uit van de vastgestelde maximale vergoeding.

Type hier een zoekwoord