Behandelprocedure

Intake

De eerste stap in het hele traject van een oogbehandeling is het intakegesprek.

Het is voor ons van groot belang een goed beeld van u te hebben, alvorens wij kunnen zeggen of u in aanmerking komt voor één van onze behandelingen. Niet iedere ooglaserbehandeling of implantlens is namelijk voor iedereen geschikt. Het intakegesprek is een eerste indicatie om erachter te komen of u in aanmerking komt voor een behandeling. Als het intakegesprek naar tevredenheid is verlopen wordt een afspraak gemaakt voor een vooronderzoek.

Klik hier voor een afspraak voor een telefonisch consult!

Vooronderzoek

Onze kliniek staat erom bekend dat zij de meest uitgebreide methode van vooronderzoek toepast. Tijdens dit uitgebreide vooronderzoek worden alle denkbare optometrische en oogheelkundige onderzoeken en scans uitgevoerd. Daaronder vallen onder andere een bepaling van de benodigde correctie en een beoordeling van het hoornvlies, het netvlies en de pupilgrootte. Bij dit onderzoek gebruiken we pupilverwijdende druppels, zodat we een zo goed mogelijk beeld krijgen.

Ook staar en andere oogaandoeningen kunnen zo worden opgespoord. Als het nodig is maken we foto’s van het netvlies en van de achterkant van het hoornvlies. Daarnaast scannen we het oog op maar liefst 11.000 punten om de aanwezigheid van beeldfouten optimaal te kunnen vaststellen. Dit twee uur durende onderzoek moet duidelijkheid geven over de gezondheid van uw ogen en daarmee over hun geschiktheid voor een behandeling. Hiermee beperken we de risico’s op complicaties tot een minimum. Uit de resultaten van dit onderzoek blijkt welke behandeling voor u het meest geschikt is. Uiteraard worden alle onderzoekresultaten met u besproken.

Klik hier voor een afspraak voor een telefonisch consult!

Behandeling

Op de dag van uw behandeling komt u samen met een begeleider naar onze kliniek. De ingreep kan een tijdelijke gezichtsvermindering veroorzaken, waardoor het niet verantwoord is om na de behandeling zelf auto te rijden.

U wordt ontvangen en begeleid door onze gastvrouw die u instrueert over de ingreep en het gebruik van oogdruppels. Als eerste wordt het hoornvlies verdoofd door middel van oogdruppels. De behandeling is pijnloos en vindt plaats in een steriele operatiekamer. Tijdens de ingreep maken wij uitsluitend gebruik van volgens de richtlijnen van CSA gesteriliseerde instrumenten en van wegwerpmaterialen. Voor elk oog worden nieuwe, schone instrumenten en materialen gebruikt. Er vindt bij ons dus géén hergebruik plaats. Na de ingreep verblijft u enige tijd op onze recovery. Voordat u naar huis gaat vindt nog een oogcontrole bij onze oogchirurg plaats.

Nazorg

Na de ingreep volgt het nazorgtraject. Stichting Eye P voert volgens een vastgelegd protocol een aantal controles uit, waarbij onder andere wordt gekeken naar het herstel en het bereikte resultaat. Deze intensieve nazorg stelt ons in staat om eventuele complicaties vroegtijdig te constateren en effectief te behandelen. U ontvangt tevens richtlijnen en adviezen voor de periode na de ingreep.

De nazorg bij Stichting Eye P is net zo belangrijk en intensief als het vooronderzoek en de behandeling zelf.

Bij eventuele zorgen kunt u altijd contact opnemen via een speciaal telefoonnummer, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Ervaringen

Type hier een zoekwoord